reset

reset je lichaam

Je voelt je fysiek niet fit en wil graag wat kilo’s kwijt. Tijd voor een reset.
Je voelt je vaak moe of hebt weinig energie. Tijd voor een reset.  
Je hebt een opgeblazen gevoel na het eten. Tijd voor een reset
Je ervaart in het dagelijks leven (veel) stress. Tijd voor een reset. 
Je wil graag van slechte (eet)gewoontes af, maar tot nu toe met weinig resultaat. Tijd voor een reset. 

Wees niet bang, er wordt niet aan crash-diëten of calorieën tellen gedaan. Je hoeft je eten niet af te wegen en je hebt absoluut geen honger. Sterker nog, je mag zelfs geen honger hebben. 

Een reset betekent in dit geval met een schone lei beginnen, gewoontes doorbreken en lichamelijke processen optimaliseren. Het resetprogramma gaat uit van jouw hormonale profiel en onderscheidt zich daarmee van andere programma’s. We starten met het in kaart brengen van jouw hormonale profiel, waarna een op maat gemaakt programma volgt. 

 

Je leert over voedingscombinaties, training en hormonen en voert wat je hebt geleerd onder begeleiding uit in de praktijk. 
Je krijgt inzicht in jouw lichamelijke processen en leert wat voor voeding werkt voor jou. Met een wekelijkse meting maken we jouw voortgang inzichtelijk. 

Na afloop voel je je (zowel fysiek als mentaal) meer in balans, ben je ervaringsdeskundige over je eigen lichaam en heb je voldoende kennis en praktijkervaring opgedaan om de gezonde levensstijl zelfstandig door te zetten. 

Dit betekent niet dat je voor de rest van je leven alleen nog maar op wortels moet knagen en nooit meer een avond kan doorzakken. Het resetprogramma leert je wat een gezonde basis is waar je, na een uitschieter, altijd weer op terug kunt vallen om in balans te blijven.

Een cadeau voor het leven! 

 

Reset programma

 

  • Vier weken persoonlijke begeleiding 
  • Uitleg over voeding, training en hormonen
  • Uitlezen hormonaal profiel
  • Twee huidplooimetingen
  • Wekelijkse metingen
  • Wekelijkse trainingen
  • Een persoonlijk logboek
  • Een receptenboek 
  • Supplementen (t.w.v. €60,-)
  • Eén follow-up meting

ervaringen

In september startte ik vol motivatie aan het vier weken durende programma. Het eindresultaat in toename van spiermassa, afname van omvang en gewicht hebben al mijn verwachtingen overtroffen. Inmiddels is deze manier van omgaan met voeding en het trainingsschema mijn nieuwe manier van leven geworden. Ik gebruik de voedingstips nog steeds dagelijks en eet veel minder koolhydraten dan voorheen.

De begeleiding van Sophie was fijn en motiverend, maar ook mijn eigen motivatie groeide met de dag toen ik na een week de meetresultaten zag. Op alle gemeten plaatsen waren centimeters ‘lijf’ als sneeuw voor de zon verdwenen! En… een hongergevoel heb ik nooit gehad, juist omdat je veel meer eetmomenten op een dag hebt.

Als je dit programma goed wil kunnen volgen is een goede voorbereiding van je eetschema, de maaltijden die je kiest en de boodschappen die je daarvoor doet een must. Ik plande alles vooruit! Ook voor de trainingen zette ik mijn dagschema om, want vet verbranden kun je alleen als je het voorgeschreven aantal trainingen ook echt doet.

Je merkt dat je lichaam steeds beter gaat werken en de energie die je ervoor terugkrijgt is zo enorm groot dat je merkt dat de trainingen je steeds gemakkelijker afgaan. Dit programma kan ik iedereen aanraden die meer energie wil ervaren, meer spiermassa wil kweken, sterker wil worden en ook wat lichaamsvet kwijt wil. En de trainingen… die doe ik met plezier, ik kan niet anders meer!

Succes met jouw programma, Bianca

Grappend zei ik altijd tegen mensen, ‘Ik heb levenslang als het gaat om lijnen’. Zo grappig is dat helemaal niet. Calorieën tellen, weinig eten en daardoor permanent honger hebben is niet vol te houden. Hoe nu verder?

In maart 2014 krijg ik de diagnose borstkanker en krijg ik een half jaar lang chemo en dan niet die waarvan je afvalt. Nee, mijn oncoloog meldt me fijntjes dat ik daar zomaar van aan kan komen. Daarnaast krijg ik immunotherapie. Met de opmerking van de oncoloog in mijn achterhoofd let ik goed op wat ik eet en kom ik die behandelperiode niet aan en ik val niet af. Als ik kankervrij ben verklaard in mijn rechterborst kom ik in twee maanden tijd acht kilo aan. Wat nu?

Ik doe het ene obscure dieet na het andere. Natuurlijk verlies ik wel wat kilo’s maar het is wel een uitputtingsslag. Gelukkig sportte ik al langer en dat houdt de boel aardig in evenwicht. Toch komen er na elk dieet weer wat pondjes bij. Ik ben ten einde raad als ik Sophie hierover vertel. Zij vertelt over haar PHP programma en ik besluit mee te doen, onder het mom “Baat het niet dan schaadt het niet”. Gelukkig ben ik de trainingen van Sophie gewend en doe deze al een poos online mee dus die slag heb ik al gewonnen. De workouts moeten wel vaker dan twee keer per week worden uitgevoerd. Ook dat went snel. De discipline hiervoor is er na jarenlange training.

We beginnen met het meten en daarmee weten. Door mijn behandelverleden zit ik alweer een aantal jaren in de overgang. Over hormonen gesproken. Sophie neemt alles mee en na de eerste huidplooimeting blijkt dat ik mijn koolhydraatgebruik drastisch moet afschalen. Ik krijg een lijst met daarop wat ik wel en niet mag eten en vooral wanneer ik het mag eten. Ik ben verbaasd over de hoeveelheid die ik mag eten. En, geen calorieën tellen! Ik vertel Sophie wel dat ik niet verwacht dat er direct resultaat zal zijn bij mij. Ik zit al maanden op een plateau.

De eerste week is even wennen vooral omdat ik soms wel vier latte machiatto ’s dronk op een dag. De suikerdip komt maar gaat ook weer en ik heb zelfs moeite om alle zes maaltijden n mijn dag te verwerken. Na de eerste week is er twee kilo af. Ik weet niet wat ik meemaak. Als Sophie mij opmeet is het resultaat ook duidelijk te zien. Sophie spit ondertussen verder en komt met concrete adviezen en informatie over wat er met je lichaam gebeurt nadat je chemo hebt gehad. Dat helpt niet alleen in het acceptatieproces maar ook om de moed erin te houden.

Na drie weken ben ik vier kilo kwijt en zijn mijn borsten zeven centimeter geslonken. En, het was niet eens moeilijk of lastig. Als ik na drie weken een koffie met melk mag, blijkt ie lang niet lekker te smaken als ik had gedacht. Sterker nog, ik ga door met mijn koffie zwart drinken.
Eindconclusie: Lang leve het PHP, het is een way of life die iedereen zich aan kan leren. Ik zie mezelf niet voor de rest van mijn leven alleen wortels knagen maar deze manier van eten is makkelijk toepasbaar. Zo kan ik toch eens losgaan met koolhydraten en daarna me weer netjes houden aan het eten van veel eiwitten.

Sophie is een fijne coach die op de achtergrond aanwezig is als je haar nodig hebt. De bijeenkomsten met andere deelnemers zorgen voor een sterk ‘wij’ gevoel en dit stimuleert Sophie ook. Gedeelde smart en zo. Ik ben om, dus wacht niet langer, ga aan de slag met deze methode.
Je lichaam wil strak niets anders meer!

Het Reset programma was voor mij een openbaring. De kennis die ik heb mogen opdoen betreffende voeding en het effect daarvan op de diverse lichaamsprocessen is ontzettend waardevol. Je wordt meer bewust van de voedingskeuzes die je op een dag maakt, omdat je meer grip krijgt op het effect ervan binnen je eigen lichaam.

Ik voel mij namelijk minder opgeblazen, heb geen last meer van obstipatie en heb na een eetmoment minder last van een dip. Tijdens het programma heb ik geleerd dat er talloze voedingscombinaties te maken zijn en dat het vasthouden aan deze lifestyle eigenlijk gemakkelijker is dan gedacht. Ik merk ook dat ik na het einde van het programma, vooral doordeweeks, vasthoud aan het voedingspatroon en mij hier nog steeds goed bij voel.

Ik zou Reset zeker aanraden!

Ik heb 3 weken meegedaan aan het Reset programma. Na een lange tijd non actief te zijn geweest, was ik het zat en wilde ik motivatie om die eerste stap weer te gaan zetten. Sophie vertelde over dit programma en ik besloot dat dit weleens die eerste stap zou kunnen zijn.

Vooraf lees je het logboek en kan je alles goed inplannen. Zo heb je al je maaltijden in huis en ga je ook minder snel op zoek naar wat je zou kunnen eten. Ook je trainingen plan je in, wat ontzettend motiveert. Je weet waar je aan toe bent.

De begeleiding van Sophie tijdens de trainingen, motiveerde enorm. Ook al waren ze op afstand. Het is fijn om een houvast te creëren waar je altijd weer naar terug kan grijpen. Door besef te hebben van je voeding, regelmaat van eten en regelmaat van sporten ben ik weer aardig in balans geraakt en voel ik mij geweldig. Bedankt Sophie!

Ik zag in eerste instantie op tegen het plannen van mijn eetmomenten, het uitzoeken van wat ik allemaal wel of niet mocht eten en bijhouden wanneer ik iets mocht eten. Dit duurde nog geen dag. Ik ben kwam erachter dat het helemaal geen gedoe was. Je leert zo snel welke combinaties mogen en welke niet! Het verraste me dat ik helemaal geen hongergevoel had, waardoor ik ook niet enorme craving had naar suiker en/of koolhydraten.

Ik voelde me al heel snel fit en het was fijn om bezig te zijn met goed eten. Ik leerde nieuwe recepten en een nieuw gevoel van voldaan zijn, in plaats van overvol zitten. Geen pijn meer in mijn buik, geen opgeblazen gevoel meer.

De supplementen, vooral de visolie, deed mij heel goed. Ik voelde me relaxter en het piekeren nam in de eerste week al af. Ik was verbaasd dat er na die eerste week al resultaat had (lees: een aantal centimeters en kilogrammen), omdat ik gewend ben dat dit meestal wel even duurt en het bloed, zweet en tranen kost. Zo voelde het deze keer niet. Het gaat heel natuurlijk en het is fijn om met een groepje samen deze uitdaging aan te gaan, zoals ik deed.

Ik ben blij dat ik weet met welk voedingspatroon ik mij zowel fysiek als mentaal fit voel. Uitzonderingen mogen, en daar geniet ik ook van. Ik weet dat mijn basis nu goed is en dat ik daar altijd op terug kan vallen als ik weer even uit balans ben. En dat is een cadeau voor het leven!

Sophie vroeg mij om het logboek te testen dat zij heeft gemaakt ter ondersteuning van het Reset programma, dus heb ik mij vier weken ondergedompeld in dit project. Ik moest natuurlijk deze weken leven volgens het principe, geen maaltijden met koolhydraten gecombineerd met eiwitten en zes keer per dag, iedere drie uur iets eten.

Ohja en drie tot vier keer per week sporten, dat is wat anders dan bewegen, meldde Sophie lachend. Gelukkig houd ik erg van sporten, dus dat was sowieso voor mij geen probleem. Zeker niet met de motiverende video’s die Sophie voor ons opnam en toe stuurde.

Ik moet zeggen, dat het gescheiden eten van een koolhydraat-maaltijd of een eiwitmaaltijd bleek veel makkelijker dan ik dacht. Het is even wennen, dat een boterham met kaas dus niet mag, maar eigenlijk is dat prima vol te houden. Lastiger bleek iedere drie uur iets te eten, ik heb namelijk niet iedere drie uur pauze op mijn werk. Maar ook dat bleek met een beetje passen en meten toch te regelen. Voor mijn gevoel was ik steeds aan het eten, ik heb daarom ook geen moment honger gehad.

We zijn nu drie weken verder en ik ben positief verrast over de resultaten. Ik voel mij prima, ik barst van de energie, mijn darmen en stoelgang zijn sinds lange tijd weer op orde, er zijn een paar kilo af en mijn buik, billen en benen zijn echt wat centimeters kwijt.
Ik verleng vrijwillig deze manier van leven nog een tijdje!

Vier jaar geleden kreeg ik last van een blessure aan mijn achillespees en later hielspoor. Van het lopen van een marathon naar niks qua bewegen. Ik was blij dat ik uiteindelijk bij Kidfit onder begeleiding van Sophie op maat mee kon sporten. Inmiddels was er in die jaren 10 kilo bijgekomen en veel frustraties omdat ik niet meer ‘normaal’ kon sporten. Wat verlangde ik terug naar m’n oude lijf en energie! Van suikerjunk naar fitgirl (of tenminste m’n oude lijf) dat was het plan. Maar hoe? Het Reset-programma was de oplossing.

In een paar weken is er al 7 kilo en vele centimeters af. Ik zie mezelf krimpen in de spiegel. En geen moment heb ik trek in zoetigheid of honger gehad. Zelfs het gepest van mijn kinderen die voor mijn neus chocolade en patat aten deed me niks. Sterker nog: ik maakte ze jaloers met mijn omeletjes bij het ontbijt en de kaasplankjes als snack. Wat ik heel fijn aan het programma vind is dat het ook met een gezin prima te doen is. Het is niet eens nodig om apart te koken, je vervangt gewoon de rijst voor bloemkoolrijst bijvoorbeeld. Als je eenmaal door hebt welke combinaties van voedingsstoffen de juiste zijn, kost het amper extra tijd en gedoe.

Andere succesingredienten waren voor mij de appgroep met lotgenoten (voor inspiratie voor recepten, lol en motivatie), Sophie (die immer enthousiast en trots was en altijd paraat stond voor vragen) en de visolie. Na een week voelde ik me een totaal ander mens. Stress? Ik was opeens mild en de cortisol bleef onder controle. En een opgeblazen gevoel? Geen last meer van gehad, alleen als ik ging experimenteren. Stick to the plan dus. Dit programma heeft zo’n boost gegeven dat ik voorlopig lekker door ga.

locatie

De Oude Delft 112,

2611 CG Delft, Nederland

Contact

06-16269166

info@kidfit-delft.com

Openingstijden

Ma: 8.00 – 18.00

Di: 8.00 – 18.00

Za: 8.00 – 12.00

Zo: 8.00 – 12.00